Oppsett for MMS/internett

Send SMS med Fiks mms eller Fiks internett til 1999 for å få tilsendt oppsett for MMS eller Internett. Fungerer det fremdeles ikke; se om dette kan hjelpe deg:

  • Sjekk først at mobildata er skrudd på. Send en MMS til deg selv. Hvis du får sendt og mottatt din egen MMS, er det vanligvis feil i mottagerens nettverk eller mobiltelefon.

  • Hvis du ikke får sendt MMS til deg selv kan du prøve å sette SIM-kortet ditt i en annen mobiltelefon. Får du sendt MMS nå, er det antagelig mobilen din det er noe galt med, og må du sende den til reparasjon. Her får du mer informasjon om reparasjon av mobil.

  • Når du er i utlandet må du huske å ha dataroaming aktivert for å sende og motta MMS.



Etter siste oppdatering fra Sony melder flere at de ikke kommer på nett eller til og med har mistet dekning med mobilen. Dette kan løses raskt med å sette opp innstillingene manuelt.

  • Gå inn på Innstillinger og velg Mer

  • Trykk på Mobilnett og deretter Tilgangspunktnavn

  • Trykk på APN-et som heter "Telenor.smart"

  • Endre følgende feltet som heter "telenor.smart" til å kun hete "telenor"

  • Trykk OK

Problemer med å sende meldinger og ringe?

  • Gå inn på Innstillinger og velg Mer

  • Trykk på Mobilnett

  • Trykk på Foretrukket nettverkstype

  • Velg 3G foretrukket

  • Skru deretter av og på telefonen

Kontakt oss

Trenger du hjelp? Kontakt oss på telefon, Facebook eller e-post.


Telefon 02020
Fra utlandet: +4791502020
Spør oss på Facebook
Spør oss på E-post

Mandag til Søndag: 08:00 - 20:00
Helligdager: 10:00-18:00

Priser kundeservice:
Oppstart 0,89, Pr min 1,99