Fakturaforklaring

Dette er et eksempel på en faktura fra djuice, med forklaring av punktene nederst på siden. Du kan logge deg inn på Mine Sider, eller Mitt djuice for å se fakturaen din.

Ny kunde? Første faktura kan inneholde to månedsavgifter

Hvis du er ny kunde hos djuice, blir du fakturert månedsavgift fra datoen abonnementet ble aktivert, i tillegg til neste månedsavgift på den første fakturaen din. Du kan derfor oppleve at fakturaen er høyere enn forventet. Du kan se hvilken periode du betaler for på din faktura, punkt 2 på fakturaforklaringen under.

Uvanlige beløp på fakturaen etter endring av abonnement?

Hvis du endrer fra et abonnement til et annet, vil du oppleve at fakturaen blir litt annerledes enn ellers. Siden du har betalt månedsavgiften for abonnementet på forskudd, vil du få tilbake månedsavgiften for ditt gamle abonnement fra datoen abonnementet ble endret. Dette vil vises med en minus foran på fakturaen. Fra samme dato legges månedsavgiften for ditt nye abonnement til.

djuice faktura med tilhørende forklaring.

Bilde av en fakturaforklaring
Fakturaforklaring

1. Kundeinformasjon

Her finner du generell fakturainformasjon, som din eFaktura-referanse og datoen fakturaen er produsert.

2. Periode

Viser perioden fakturaen gjelder for. Abonnementsavgift (faste priser) blir fakturert forskuddsvis, mens bruk blir fakturert på etterskudd. Den første fakturaen du mottar fra djuice gjelder fra datoen abonnementet ble aktivert og forskuddsbetaling for neste måned.

3. Engangspriser

En samlepost for engangspriser. Eksempler er gebyr for papirfaktura, forsinket betaling, åpning av stengt abonnement og lignende.

4. Faster priser

Viser totalprisen på abonnementene og tjenestene du abonnerer på. Under kolonnen Periode, ser du fra-og-til-dato. Merk at du betaler månedsavgift på abonnementet for hver påbegynte kalendermåned. Sier du opp abonnementet midt i en fakturaperiode, vil du ikke få tilbake den forhåndsbetalte månedsavgiften for den inneværende måneden.

Dersom du har kvartalsfaktura, får du igjen for hele månedene du har igjen av faktura. Har du gjort endringer på abonnementet siden forrige faktura, vil det du har betalt på forskudd bli trukket fra, og en ny fakturalinje legges til med det nye produktet.

5. Tilleggstjenester

Tilleggstjenestene tilknyttet ditt mobilabonnement er listet opp under dette feltet.

6. Bruk

Viser totalsummen for det du har brukt av mobiltjenester (tale, SMS, datatrafikk eller lignende). På høyre side er bruken spesifisert.

Inkluderte ringeminutter: Alle samtaler innenfor ditt abonnements inkluderte minutter. Både antall samtaler og total varighet er spesifisert.

Tale: Viser samtaler til FriFamilie og fakturerbare samtaler, blant annet samtaler til utlandet, samtaler i og fra utland og samtaler til spesialnummer.

SMS/MMS: Alle meldinger som er sendt i tidsperioden. Her oppgis også inkluderte SMS, SMS/MMS sendt innenfor FriFamilie, SMS/MMS sendt til utlandet og SMS/MMS sendt i og fra utland.

7. Data

Viser datatrafikk som er brukt i perioden. Datatrafikk er Internett på mobiltelefonen via 3G/4G. Under kolonnen Tid/Volum står mengden datatrafikk du har brukt. "Inkludert data" viser data som er inkludert i abonnementet ditt, mens "Data i Norge" viser hvor mye du har brukt utover det som er inkludert.

"Data i Norge etter makspris" viser hvor mye du har brukt over maksprisen for ditt abonnement. Eksemplet her har brukt 3 GB inkludert data, 79,81 MB før maksprisen på 399,- ble nådd, og 3,43 GB etter at maksprisen ble nådd. Totalt 6,4 GB.

Dersom du pleier å bruke mer data enn det som er inkludert, vil det lønne seg å bytte til et annet abonnement. Se våre abonnement

8. Innholdstjenester

Innholdstjenester er en samlebetegnelse for bestilling eller aktivering av ulike tjenester, som spill, stemmegivning, nummeropplysning ved hjelp av SMS til spesialnummer (fire- og femsifrede nummer). Eksempel på varer og tjenester er betaling for parkering med SMS, kinobilletter og lignende.

9. Totalt

Totalbeløpet på fakturaen, altså hvor mye du skal betale. Logg deg inn på Mine sider for å se dine fakturaer og hvilke fakturaer du har betalt.

Kontakt oss

Trenger du hjelp? Kontakt oss på telefon, Facebook eller e-post.


Telefon 02020
Fra utlandet: +4791502020
Spør oss på Facebook
Spør oss på E-post

Mandag til Søndag: 08:00 - 20:00
Helligdager: 10:00-18:00

Priser kundeservice:
Oppstart 0,89, Pr min 1,99