Spørsmål om PIN- eller PUK-kode

Skal du lage ny PIN-kode, eller trenger du PUK-koden din? Her får du svar.


Oi, jeg har glemt eller tastet feil PIN-kode.

    Da du mottok SIM-kort til abonnementet ditt, sto PIN-koden i det vedlagte brevet. Hvis du ikke har brevet i nærheten, trenger du PUK-koden din for å lage en ny PIN-kode.

  1. Logg inn på Mine sider

  2. Velg abonnementet det gjelder

  3. Velg "Hent PUK-kode" under "Mine SIM-kort" nederst på siden. Det er kun brukeren av abonnementet som kan hente ut PUK-koden på Mine sider.

  4. Tast feil PIN-kode tre ganger. Mobilen vil da be deg taste inn PUK-koden.

  5. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye PIN-koden skal være.
    Merk, ikke forveksle PIN-koden med koden du taster for å låse opp mobilen. PIN-koden må tastes når mobilen har vært avslått.

Hva om jeg taster feil PUK-kode?

Du har 10 forsøk på å taste riktig PUK-kode. Taster du feil PUK-kode mer enn 10 ganger, blir SIM-kortet blokkert og du vil trenge et nytt kort.

  1. 1. Bestill nytt SIM-kort på Mine sider. Nytt SIM-kort kommer i posten innen 5 virkedager
Hvordan lager jeg ny PIN-kode?

Har du glemt PIN-koden, trenger du PUK for å endre PIN. Tast feil PIN-kode tre ganger. Mobilen vil da be deg taste inn PUK-koden. PUK-koden finner du ved å logge inn på Mine sider. Velg abonnementet det gjelder, deretter "Hent PUK-kode" under "Mine SIM-kort" nederst på siden.

Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye PIN-koden skal være.

Kontakt oss

Trenger du hjelp? Kontakt oss på telefon, Facebook eller e-post.


Telefon 02020
Fra utlandet: +4791502020
Spør oss på Facebook
Spør oss på E-post

Mandag til Søndag: 08:00 - 20:00
Helligdager: 10:00-18:00

Priser kundeservice:
Oppstart 0,89, Pr min 1,99